ABN/AMRO-house 2016
–
1e paviljoen uit een serie van 4 tijdelijke zalen voor de Dutch Design Week
–
Vanaf 2016 werkten we 3 jaar als art directors van het Klokgebouw tijdens de Dutch Design Week, waarbij we ‘No Waste’ als thema en leidraad introduceerden. We richtten drie keer het hele Klokgebouw in zonder afval te produceren. Ook ontwierpen we ieder jaar een tijdelijk paviljoen voor hoofdsponsor ABN/AMRO. Deze paviljoens zijn het resultaat van een serie materiaalexperimenten waarbij we steeds de mogelijkheden van circulair bouwen met 1 of 2 geleende materialen per keer.
​
Voor het ontwerp van het ABN/Amro House 2016 lieten we ons inspireren door de kleuren en de halve vierkanten uit het logo van de bank. Het paviljoen werd geconstrueerd door een steigerconstructie in te wikkelen met steigerdoek in de standaardkleuren geel en groen, precies de kleuren van het ABN/Amro-logo. Door de belichting in de wanden van het paviljoen aan te passen, kon het hele paviljoen van kleur veranderen. Met de door ons toegepaste manier van inwikkelen konden de rollen steigerdoek in z’n geheel gebruikt worden, zonder ze te versnijden. Na de DDW werd alles weer afgewikkeld en opgerold om in de bouw op een reguliere steiger te worden hergebruikt.
–
CREDITS
opdrachtgever:
jaar:
locatie:
bouw:
​
fotografie:
​
Dutch Design Foundation
2016
Klokgebouw, Eindhoven
Gigant steigerbouw & bouwteam Klokgebouw
o.l.v. Floriaan Willemse
Overtreders W & Jeroen van der Wielen